marți, 15 mai 2012

Experiența la Atelierul Produselor Creative

Săptămâna trecută, am fost captivă timp de 5 zile în Atelierul Produselor Creative, unde am învățat despre cum să înțelegem, creăm, comunicăm și apoi să capturăm VALOARE. Să nu vă imaginați că m-a luat cineva cu forța și m-a ținut acolo. Nicidecum.

Ce m-a dus acolo a fost o dorință imensă de a cunoaște oameni și lucruri noi, iar ce m-a ținut captivă a fost efervescența cunoștințelor cu care am intrat în contact și intensitatea procesului de asimilare a tot ce auzeam, vedeam și simțeam. 

Toată aventura am trăit-o ca pe un adevărat proces de inițiere, cu probe nenumărate și obstacole pe care dorința de a fi mai buni ne-a făcut să le depășim cu brio. Am avut de intervievat persoane pe care le identificaserăm ca fiind potențiali clienți pentru produsul nostru și dacă nu vi se pare de ajuns, a trebuit și să aducem potențialul client în carne și oase în sala de workshop, unde a trebuit să răspundem împreună cu el vrând-nevrâd, la întrebări fundamentale despre produs. 

În a doua zi am avut de făcut introspecții și de pus pe masă lucruri în care credem și care ne motivează pentru a răspunde unei întrebări cu o greutate enormă: suntem sau nu o echipa? Putem duce la capăt împreună proiectul în care credem? (întrebări care mărturisesc cu sinceritate că încă mă bântuie...) 

În a treia zi a trebuit să o scoatem la capăt prin hățișul canalelor de comunicare și să scoatem la iveală strategia optimă prin care să comunicăm cu diversele categorii de public. În a patra zi am intrat în alt hățiș, de data aceasta al cifrelor și al formulelor alchimice aș zice eu, prin care stabilim balanța valoare/preț. Mai mult de-atât, ne-am transpus în pielea clientului și am parcurs un Customer Journey, care ne-a ajutat să descoperim lucruri extrem de interesante în relația produs/client. 

Când credeam că putem să ne culcăm liniștiți pe-o ureche și că aventurile s-au cam terminat, am fost anunțați că până dimineață (era ora 18.00) avem de pregătit prezentarea finală, pentru juriul format din oameni de afaceri, plus un filmuleț de prezentare a produsului. De aici a pornit o altă aventură, care seamană cu filmul The Hangover, dar despre ea și despre rezultat voi vorbi în articolul următor.

Însă ce a fost cu adevărat unic în acest proiect a fost faptul că nu ne-am simțit nicio clipă dezolați, pentru că am fost mereu ghidați de experiența mentorilor de care am avut parte: Marius UrsacheAndrei Roșca, Cristian Manafu și nu în ultimul rând Emanuel Martoncă. Țin să le mulțumesc pentru că au reușit să scoată la iveală din noi ceva extrem de important: încrederea în propriile resurse. Mai mult de-atât, ne-au îndrumat pe un traseu pe care doar nouă ne stă în putință să îl facem să fie unul de succes!  

Deocamdată mă opresc aici cu poveștile despre Atelierul Produselor Creative, cu gândul că cine nu are mentori, ar trebui să facă rost de ei cât mai repede ...

2 comentarii:

  1. E minunat sa te descoperi, sa te depasesti, sa visezi şi sa crezi.De aici vine fericirea, din lucrul bine facut, care te motiveaza şi te stimuleaza.Succes in tot ceea ce faci, ca faci bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru gandurile mereu bune Ilinka. >:D<

    RăspundețiȘtergere